Integration Hub  

BIK KI 4.0, 3.7, BIK P, BIG InfoMonitor, KRD, ERIF, DZ, BR

Rzetelne i aktualne informacje o klientach są kluczowe w procesie podejmowania wiarygodnych i szybkich decyzji kredytowych. Największą bazą o konsumentach dysponuje Biuro Informacji Kredytowej BIK, które jako jedyna w Polsce organizacja gromadzi pełną informację o zobowiązaniach kredytowych konsumentów i przedsiębiorców, współpracując w tym zakresie z bankami, SKOK-ami, firmami pożyczkowymi, leasingowymi i ubezpieczeniowymi. Baza danych BIK zawiera zarówno historyczne, jak i aktualne informacje na temat zachowań płatniczych osób fizycznych, przedsiębiorców i firm.

Podmiot wykorzystujący dane i raporty BIK wysyła zapytania dotyczące konsumentów ubiegających się o kredyt, a w odpowiedzi system BIK przesyła raporty historii kredytowej tych klientów. Takim podmiotom oferujemy hub komunikacyjny, w ramach którego integrujemy systemy klientów zarówno z BIK, BIG InfoMonitor, jak i Krajowym Rejestrem Długów KRD, Biurem Informacji Gospodarczej ERIF czy bazami Związku Banków Polskich.

Logika i aspekty techniczne obsługi zewnętrznych baz informacyjnych są wydzielone do dedykowanych usług tzw. konektorów. Konektor komunikuje się w trybie online z API wystawionym przez zewnętrzną bazę informacyjną za pomocą odpowiedniej technologii komunikacji. Oferujemy między innymi komunikację z BIK KI 4.0 przez API REST JSON oraz z BIK Przedsiębiorca przez IBM MQ i @format.

UniVoicebot
UniChatbot

Główne zalety rozwiązania to m.in:

Tagline

automatyczna wymiana danych i integracja z systemami kredytowymi podmiotu współpracującego z BIK i innymi bazami informacyjnymi,

pełna historia zapytań i odpowiedzi,

szczegółowa walidacja zapytania umożliwiająca poprawę danych przed wysłaniem do BIK lub innej bazy zewnętrznej,

cache raportów zwracający wcześniej pobrany raport przy spełnieniu określonych warunków jego aktualności,

możliwość przetwarzania i przesyłania danych w trybie offline (np. masowe zapytania do BIK),

tworzenie własnych formularzy raportów kredytowych,

pełna zgodność z protokołami komunikacyjnymi wymaganymi przez systemy BIK, w tym najnowszy interfejs BIK KI 4.0,

w jednym hubie komunikacyjnym realizowane są usługi integracyjne z wieloma bazami danych wykorzystywanymi w procesach kredytowych,

wieloletnie doświadczenie zespołu jako partnera technologicznego BIK.

W ramach wdrożenia oferowana jest również obsługa zasilania wyżej wymienionych baz informacyjnych.

W szczególności dla baz BIK – na podstawie danych z systemów źródłowych tworzone jest lustro zobowiązań klientów, z którego, po uprzedniej walidacji, generowane są wsady informacyjne do BIK.

Hub komunikacyjny przeznaczony jest dla instytucji finansowych posiadających zarówno scentralizowaną, jak i rozproszoną architekturę systemów obsługi kredytowej. Oferujemy rozwiązania komunikacyjne BIK dla raportów detalicznych, korporacyjnych i off-line. Platforma komunikacji została zintegrowana z silnikiem decyzyjnym CasePro (scoring, rating) i procesem kredytowym CasePro-Credit.

Opiekun technologii:

Emilia Pieczyńska

Dyrektor Departamentu Wdrożeń dla Sektora Finansowego

Email: emilia.pieczynska@yarrl.pl

Telefon: +48 696 496 791