Daj botom się zająć Twoimi klientami
Automatyzacja obsługi klienta przy pomocy 🤖 chatbota czy voicebota wzbudza wśród pracowników firm rozmaite emocje. Od tych pozytywnych - pełnych wiary np. w skrócenie czasu oczekiwania klienta na kontakt z firmą, podniesienie zadowolenia z obsługi i zmniejszenie kosztów – do tych negatywnych, mówiących o niezastąpionej roli człowieka w procesach związanych z obsługą klienta. Zgadzam się, że głosy mniej przychylne rozwiązaniom botowym są ważne, bo reprezentują wciąż dużą grupę klientów, preferujących kontakt z człowiekiem… ale!
Jedną z linii podziału rozdzielającą zgłoszenia może być poziomy ich złożoności. Innymi słowy, proste i powtarzalne procesy mogą być obsługiwane całościowo za pomocą botów, np.:
- sprawdzenie salda
- nawigowanie po stronie www
- przesłanie linku do konkretnej podstrony
- przeprowadzenie krok po kroku przez procesy
- przyjęcie dokumentów
- i wiele innych.
Oczywiste, prawda❔
Nawiązując jednak do tytułu mojego tekstu, przedstawiam kilka zastosowań, które w pierwszej kolejności nie przychodzą nam do głowy, ale jako yarrl S.A. wdrożyliśmy:
- obsługiwanie reklamacji od klientów
- przyjmowanie zamówień od kontrahentów
- przypominanie o terminach/potwierdzenia wizyt
- wspieranie procesu windykacji
- wyszukiwanie informacji
- weryfikowanie zgodności danych przed rozmową z konsultantem
- prowadzenie ankiet i bada.
Być może zainspiruje to kogoś do zmiany myślenia o automatyzacji. Dzięki wykorzystywaniu, możliwości uczenia się (trenowania bota) oraz ciągłego rozwoju danego rozwiązania, można stworzyć bardzo nowoczesne narzędzie. Wartości dla biznesu, jakie niesie ze sobą wdrożenie tego typu narzędzi, opiszę w moim kolejnym wpisie.